System logo
Úvod / NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY

NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY

Zaplatil jsem za sezónní tarif, ale kredit mám stále 0,-Kč – jednorázový poplatek není dobití kreditu. Poplatek za tarif (500,-Kč – 1 kolo; 600,-Kč – 2 kola nebo 700,-Kč – 3 kola) je částka, kterou zaplatíte za to, že můžete užívat výhody tohoto tarifu (1. 20 min. výpůjčky vždy zdarma). Přednabitý kredit slouží k tomu, aby se Vám peníze automaticky odečetly v případě výpůjčky delší, než 20 min. nebo v případě vrácení kola mimo stanici. Doporučujeme minimální výši kreditu dle tarifu 10,-Kč (pro 1 kolo), 20,-Kč (pro 2 kola) a 30,-Kč (pro 3 kola). Pokud je výše Vašeho kreditu 0,-Kč, kolo nelze vypůjčit.

Co je „červená zóna“ – červená zóna je území, kde není možné kolo vrátit, případně do něj ani vjet. Celé území města Kladna je zelenou zónou - je zde tedy možné jezdit i kolo vrátit (mimo parkoviště za poplatek 10 Kč). Červená zóna, kam není možné vjet, začíná až za nejbližšími obcemi - Velká Dobrá, Malé Přítočno, Libušín. 

Co je to „virtuální stanice“ – virtuální stanice je místo určené pro vracení kol. Jejich rozložení uvidíte zde na webu nebo v aplikaci a též je většinou označeno přímo na místě zelenou koulí s dvěma černými tečkami -  tzv. "ufonem". Virtuální se nazývá proto, že v tomto místě nejsou fyzické zámky k zapojení kola, ale kola se v nich postaví pouze na stojánek.

Mohu si kolo půjčit bez aplikace v chytrém telefonu? – ano, je to možné. Zaregistrujte si na Váš login kartu s RFID čipem a kolo si můžete půjčovat pomocí této karty, jedná se například o kartu na MHD. Kartu zaregistrujete na jedné z hlavních stanic (Sletiště, Švermov). Kompatibilitu konkrétní karty ještě před registrací na totemu hlavní stanice ověříte tím, že ji přiložíte k jakémukoliv kolu, a pokud kolo začne barevně blikat, je možné tuto danou kartu použít pro spárování s účtem. Karta se registruje přihlášením na Váš účet (zadáním loginu a PINu) a dále pokračujete dle instrukcí na totemu. Kredit se odečítá nadále z Vašeho přednabitého kreditu na Vašem uživatelském freebike účtu. 

Nejde mi vypůjčit kolo – je možné, že kolo, které jste si vybrali, má nízký stav baterie a čeká na její výměnu nebo má jiný technický problém. Zkuste si vypůjčit jiné kolo v blízkosti nebo volejte zákaznickou linku. Kolo je možné si půjčit pomocí aplikace nebo spárované karty. Po naskenování QR kódu do aplikace nebo po přiložení již spárované čipové karty, se kolo nejprve barevně rozbliká, poté je třeba kolo aktivovat stisknutím brzdy a nakonec začne stabilně svítit vepředu bíle a vzadu červeně…pokud se takto stane, je kolo půjčené a můžete vyrazit.

Nejde mi vrátit kolo – nejprve zkontrolujte v aplikaci, jestli se náhodou nenacházíte v červené zóně. Pokud ne, tak zkontrolujte, jestli se nacházíte na místě pod širým nebem, v dosahu GSM signálu. Pokud kolo stále nepůjde vrátit, obraťte se na zákaznickou linku. Kolo je možné vrátit trojím stisknutím pravé brzdy nebo přímo v aplikaci. Jakmile vrácení provedete jedním nebo druhým způsobem, kolo se rozbliká stejně jako při půjčení a následně zcela zhasne. To je známka, že se kolo správně vrátilo a můžete ho opustit. Pokud by se stalo, že kolo pouze postavíte na stojánek a nevrátíte ho, po 10 min. se vrátí automaticky samo. Toto ale nedoporučujeme, jelikož na něm může některý z dalších uživatelů odjet a čerpat tím Váš kredit.

Zapomněl jsem svůj PIN nebo login - kontaktujte nás přes kontaktní formulář v zápatí stránek nebo v aplikaci nebo na emailu kola@samk.cz, ověříme Vaši totožnost a zašleme Vám Váš login a PIN e-mailem nebo SMS.

Uživatelé Androidu - pokud máte potíže při spuštění aplikace nebo během výpůjčky kola, manuálně si zapněte a vypněte sdílení polohy ve Vašem telefonu.